Våra villkor

  1. Om Oss
  • ReBloom Creative AB (org nr 559326-0093) har sitt säte i Norrköping.
  • Försäljning sker just nu endast online.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss vänligen skicka ett mail till info@rebloom.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

    2. Våra varor

  • Alla varor är begagnade om inte annat anges. Varorna bär på en historia och bruksspår kan förekomma men beskrivs alltid noggrant för att återge en tydlig bild av produkten. Alla varor är rengjorda, diskade eller tvättade.
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera våra varor så korrekt som möjligt.

    3. Beställning
    • Försäljningen på ReBloom sker endast inom Sverige.
    • Du kan betala via betalkort eller Klarna.
    • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress, det är ditt kvitto. Vänligen spara din orderbekräftelse för eventuell framtida kontakt med oss.
    • Är något fel i orderbekräftelsen vänligen kontakta oss via e-post till info@rebloom.se så att vi kan hjälpa dig.

      4. Leverans och frakt
    • Vi erbjuder spårbar frakt för 49 kr* inom Sverige och fri upphämtning i Norrköping. *Möbler och skrymmande varor säljs endast mot avhämtning.
    • Av miljöhänsyn återanvänder vi förpackningar och emballage i möjligaste mån.
    • Leveranstid för standardleverans är just nu 3-8 helgfria vardagar. ReBloom levererar via Postnord hem till brevlådan eller närmaste utlämningsställe. 
    • Paketleverans som skickats från oss måste alltid hämtas ut, även om du avser att returnera försändelsen. För outhämtad försändelse debiterar vi en avgift på 250 kr för att täcka kostnader förknippade med returfrakten.
    • Om eventuella förseningar uppstår vänligen kontakta oss på info@rebloom.se så hjälper vi dig.

      5. Priser
    • Alla priser i butiken anges i SEK och är inklusive 25% moms.
    • Alla priser är exklusive frakt.
    • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av feltryck och förbehåller oss rätten att justera priset.

      6. Nöjd kundgaranti
    • För oss är det viktigast att du som kund känner dig trygg med att handla hos oss på ReBloom och att du känner dig 100% nöjd med ditt köp. Därför följer vi alltid Konsumentköplagen och Distans- och hemförsäljningslagen. 

      6.1 Ångerrätt
    • Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att du ska kunna nyttja din ångerrätt måste du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Du har självklart rätt att öppna förpackningen för att titta närmare på varan, men den skall vid retur vara oanvänd och i originalskick. Det är på kundens ansvar att varan kommer fram till oss i det skick som kunden fick den. Vid nyttjande av ångerrätten är det du som kund som står för den faktiska returkostnaden. Varan får ej returneras till oss mot postförskott. Godset måste vara oss tillhanda inom 14 dagar från det att ångerrätt överenskommits. Konsumentverket tillhandahåller ångerblankett.
    • Vid retur sker återbetalningen så fort varan kontrollerats av oss, detta kan ta upp till 15 dagar. I de fall vi expedierat fel vara står vi naturligtvis för returkostnaderna. För oss är det viktigt att du som kund känner dig fullt nöjd! Öppet köp gäller inte då varorna säljes i befintligt skick med noga beskrivning av eventuella defekter. 

      7. Reklamation och klagomål
      • Om du på något vis är missnöjd med din vara eller om den är skadad vid leverans vänligen kontakta oss på info@rebloom.se så hjälper vi dig.
      • Reklamation på korrekt beskrivna varor accepteras inte. 
      • Vänligen kontakta oss innan du returnerar en defekt vara för att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt.
      • Vi ber dig att meddela oss så snart som du upptäckt eventuell skada så vi kan hjälpa dig skyndsamt.

        7.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
      • Vi ber dig att meddela eventuella fel och defekter som således inte framkommit ur produktbeskrivningen till info@rebloom.se. Vänligen ange namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om möjligt får du gärna skicka en bild eller kort video på felet. 
      • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varans defekt är beskriven i produktinformation då alla produkter säljes i begagnat skick. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se www.arn.se.

        8. Ansvarsbegränsning
      • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
      • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
      • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av faktorer utanför vår kontroll och för normalt brukande av våra produkter.

        9. Personuppgifter (GDPR)
        • Personuppgifter behandlas endast av ReBloom och ges aldrig ut till tredje part. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post, info@rebloom.se Läs mer under vår flik Integritetspolicy.

          10. Information om Cookies
        • Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse som webbplatsbesökare och kund till ReBloom och i enlighet med lagen om elektronisk information upplyser vi dig om att cookies används av oss. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner och med målet att förbättra din kundupplevelse. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

          11. Ändringar av de Allmänna Villkoren
          • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

            12. Tvist och lagval
          • Om tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. 
          • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
          • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

          Våra villkor skrevs 2021-03-01 och uppdaterades senast 2021-08-02